MM
🔔 Powiadomienia

Ramy programu wyborczego
2024-2028

Przejdź do sekcji programowych

Wybierz interesującą Cię sekcję programową.

Pracownicy

Serce Naszej Wspólnoty

Studenci

Wizjonerzy Przyszłości

Więcej wkrótce

Kolejne obszary programowe dodawane są systematycznie

#MINKINATEAM

MOTYWACJA pracowników do indywidualnego rozwoju oparta na otwartości i wsparciu Uczelni.

INNOWACYJNOŚĆ jako podstawa budowania rozpoznawalności, prestiżu, uznania w środowisku krajowym i międzynarodowym.

NAUKA - oparta na rozwoju potencjału badawczego oraz wdrażaniu wyników badań w środowisku społecznym i gospodarczym.

KSZTAŁCENIE studentów i doktorantów na najwyższym poziomie, w duchu elastycznego i zindywidualizowanego podejścia do metod i narzędzi kształcenia.

INICJATYWY społeczności akademickiej, tworzące ponadwydziałową i ponadinstytutową wspólnotę, opartą na zaufaniu, współpracy i interdyscyplinarności.

NOWOCZESNOŚĆ w obszarze promocji oferty kształcenia, nauki, wizerunku uczelni i społeczności akademickiej w mediach.

AKTYWNOŚĆ pracowników, studentów i doktorantów w budowaniu relacji ze środowiskiem naukowym i społeczno-gospodarczym.

PRIORYTETOWE OBSZARY

(kliknij na temat, aby rozwinąć)

KSZTAŁCENIE studentów i doktorantów powinna cechować najwyższa jakość. Musi przebiegać w duchu elastycznego i zindywidualizowanego podejścia do metod i narzędzi kształcenia z jednoczesnym poszanowaniem tradycji akademickich. Nowoczesne kształcenie z zastosowaniem nowych form aktywizacji studentów powinno opierać się na wspieraniu kreatywnych dydaktyków. Naszym zadaniem jest, aby uczelnia stwarzała im przestrzeń do rozwoju zawodowego.
Rozwój osobisty każdego pracownika uzależniony od realizowanej ścieżki zawodowej. Wartością dodaną naszej Alma Mater jest zespół wykształconych, zdolnych, zaangażowanych pracowników. W tym aspekcie bardzo ważna jest MOTYWACJA pracowników do indywidualnego rozwoju, która jest i będzie wspierana. System motywowania i premiowania pracowników wykazujących się szczególną aktywnością będzie systematycznie doskonalony, uwzględniając poszczególne grupy pracownicze.
W dynamicznie zmieniającym się świecie rozwój badań naukowych i ich umiędzynarodowienie to podstawowe zadania ośrodków akademickich. Rozwój współpracy międzynarodowej, budowanie sieci badawczych oraz dążenie do rozpoznawalności naszych badań w wymiarze międzynarodowym to wielkie wyzwanie. Nasz potencjał badawczy, intensywnie rozwijany w kadencji 2020-2024, będzie nadal wzbogacany, tak aby Nasz Uniwersytet stał się prestiżową „marką” w kraju i zagranicą. Podstawą do osiągnięcia tego celu jest INNOWACYJNOWŚĆ w obszarze badań naukowych oraz NAUKA, oparta na rozwoju potencjału badawczego i kreowaniu postępu technicznego we współpracy z podmiotami gospodarczymi.
Kluczowy element skutecznego funkcjonowania Uniwersytetu we wszystkich obszarach jego działalności to sprawna komunikacja. w tym zakresie niezbędne są INICJATYWY społeczności akademickiej, tworzące ponadwydziałową i ponadinstytutową wspólnotę opartą na zaufaniu, współpracy i interyscyplinarności. Uczelnia nie powinna być miejscem rywalizacji a współpracy, opartej na wspólnocie. To w połączeniu z AKTYWNOŚCIĄ pracowników, studentów i doktorantów w procesie budowania relacji ze środowiskiem naukowym i społeczno-gospodarczym da szansę na powstanie wspólnoty interesów, która pozwoli na identyfikowanie kluczowych potrzeb jej członków.
Złożoność i niestabilność współczesnej rzeczywistości powodują, że Nasz Uniwersytet, podobnie jak inne podmioty życia politycznego, społecznego, gospodarczego często zmuszony jest mierzyć się z trudnymi wyzwaniami. Sprostanie im wymaga odważnego, otwartego podejścia, które gwarantuje NOWOCZESNA i elastyczna w swoim działaniu uczelnia. Dlatego też, jak dotychczas będziemy wzmacniać i rozwijać ten atrybut Naszej Alma Mater, troszcząc się jednocześnie o bezpieczeństwo Naszej Wspólnoty.

Pytania i odpowiedzi:

Masz jakieś pytanie? Wyślij mi wiadomość poniższym formularzem postaram się na nie odpowiedzieć

Pytanie:
Jego Magnificencjo Panie Rektorze! Moją szczególną potrzebą jest zajmowanie się matematyką na najwyższym światowym poziomie. Uważam, że to nie wypada, aby uniwersytet klasyczny nie prowadził w sposób ciągły kierunku matematyka, a Uniwersytet w Siedlcach, niestety, nie prowadzi tego kierunku w sposób ciągły, gdyż w tym roku akademickim nie uruchomiono pierwszego roku studiów licencjackich na kierunku matematyka, a od lat kilku praktycznie nie prowadzi studiów drugiego stopnia na tym kierunku. Od kilku lat nie wypromowano tu żadnego magistra matematyki, o doktorantach z dyscypliny matematyka nie ma sensu nawet marzyć w Siedlcach. Tworzy się w Siedlcach nowe kierunki studiów, ale te klasyczne, jak matematyka, które powinny być uznane za prestiżowe na uniwersytecie klasycznym zanikają i wydaje mi się, że środowisko siedleckie nie wie, czy to dobrze, czy źle, że takie kierunki zanikają. Ja uważam, że to bardzo źle, że zanikają. Cóż to będzie za uniwersytet klasyczny bez klasycznego kierunku matematyka? Czy jest jakaś szansa na uratowanie tego kierunku w Siedlcach? Przecież matematyka pięknie jest rozwijana nawet w krajach afrykańskich. Uniwersytet w Siedlcach ma, niestety, niską pozycję w świecie, a nawet w kraju. Z bardzo ułomnie działającym kierunkiem matematyka lub bez tego kierunku nie dostrzegam szans na poprawę pozycji tego uniwersytetu. W tak złej sytuacji kierunku matematyka w Siedlcach, chyba trzeba będzie znaleźć miejsce dla matematyki i dla siebie poza Uniwersytetem w Siedlcach. Z poważaniem, <anonimizacja>



WSPÓLNOTA

Razem dla Uniwersytetu

Twoje pytania i sugestie są kluczowe w idei wspólnego tworzenia programu.
Chciałbym poznać Twoje oczekiwania i zrozumieć, co jest dla Ciebie najważniejsze.
Proszę podziel się swoimi pytaniami lub uwagami dotyczącymi programu wyborczego.
Twoje pytania pomogą mi lepiej skoncentrować się na najważniejszych kwestiach.
Dziękuję za zaangażowanie i zaufanie.

Twój głos ma znaczenie
captcha
Klikająć poniższy przycisk akceptujesz politykę prywatności